Alarmın sesinden zar zor kalkıp kısık gözlerimle masanın üstündeki alarmı kapattım.Evet yine diğer günler gibi sıkıcı bir gün olcaktı emindim.Akşama kadar patronumun bana getirdiği dosyaları bilgisayara yazmam ve ayrıntılı çizimler yapmam gerekiyordu.Her neyse konuya döneyim.
Takım elbisemi giyip üstüne rastgele bir kravat seçip taktım.Sessiz olan bu ortamı annemin sesi bozdu."oğlum kahvaltı hazır..."
Artık hiçbir şey yemek istemiyordum iştahım kesilmişti.isteksiz isteksiz "Tamam Anneciğim" Dedim.
Bu son 2 ayda annem hayatımın anlamı olmuştu.2 ay önce annemler buraya yani İstanbul'a gelirken kaza yapmış babamı ve kardeşimi bu feci kazada kaybetmiştim.
Bir annem kurtulmuştu kazadan.2 gün yoğunbakımda yattı ve o zamanlar benim için çok zordu.Allah'a çok dua ettim onu bana bağışlaması için.Dualarım kabul olmuştu ve annem benimle kaldı.Ankara'ya gitmek için ne kadar dayatsada ben ona izin vermedim.Benim yanımda kalmasına ikna ettim.Artık onun değerini fazlasıyla anlamıştım 2 günde.
=====================================================================
Zar zor ağzıma aldığım lokmaları yutmaya çalışıyordum.Saate bakıp
-"Anneciğim bugünde geç kalırsam patronum beni fırçalar.Hemen çıkmam lazım"
Annem-"Oğlum daha çok erken nereye gidiyorsun."
Bıkmış bir şekilde sadece "Anneciğim trafik..."diyebiliyordum.İstanbul Trafiği bu , küçük bişey değil benim hayatıma fazlasıyla engel zaten.Yaklaşık 1 saat ardından Şirkete ulaşabilmiştim.
Tamda tahmin ettiğim gibi patronum beni kapılarda karşılıyor.Arabadan inip hem kapıya doğru yürümeye çalışıp hemde boş bulduğum bu zamanda ceketimin düğmelerini
düzeltiyorum.Patronu görmezden gelip acele acele kapıdan geçmeye çalışırken patron yolumu kesti.
-"Oooooo Derin Bey hoş geldiniz.Bugün erkencisiniz."
-"Evet bugün alarmım erken çalmış."
-"Bundan sonra erken çalsa iyi olur .çünkü birdahakine bu kadar esnek olmam , işten atarım haberin olsun"
Gözlerimi devirip kapıdan içeri girdim hem masama ilerlerken hemde patronun ağzını yanılıyordum."İştön ötörüm höbörün ölsün" önüme Şeyma Hanım çıkmasın mı !!!!
Şeyma hanım:'' Hayırdır Derin Bey ! bu gün baya cesaretliyiz.''
Derin :''Yok , yok yanlış anladınız gazete okuyordum da haberlerde biri ölmüş .''
Şeyma hanım : '' Ben anladım anlayacağımı Derin Bey siz kafanızı yormayın.''
Bende '' tamam '' deyip uzatmamaya karar verdim. Şeyma Hanım , isbitci,ukala,yalaka biriydi ,bana göre. Patronu sürekli vahşi köpek gibi , üstüme salmaları öldürüyor beni.Tabi bende Şeyma Hanımdan pek hoşlanmıyorum.Kısacası sinir oluyorum.Neyse yerime geçtim oturdum.Yine Şeyma Hanım, ben gelmeden bir sürü dosya hazırlamış.Hemen sorma gereği duyuyorum '' Şeyma Hanım bunların hepsini ben mi yapacağım .''
Şeyma Hanım : '' Yok ben yapacağım , yapma istersen mecbur değilsin hemen eşyalarını alabilirsin , ben muhasebeciden çıkış işlemlerini hallederim bir iyiliğimiz dokunsun demi.''
Ben bir şey diyemiyorum başımı öne eğerek işimin başına koyuluyorum.Bazen kendi yapacağı dosyaları benim haberim olmadan masama koyuyor.Onun işini de ben yapmış oluyorum.Geçen hafta yine aynı şekilde masamda bir sürü dosya var, neyse mırın kırın etmeden yaptım hepsini Şeyma demesin mi ! '' Derin ' in sağ elindeki dosyaları ben yaptım efendim'' o anda şok oldum ve aynı duruma düşmemek için o soruyu sorma gereği duydum. Dosyaların üstünde ''yarına yetişecek ''yazıyor.Ben de elimden geleni yapmaya çalışacağım.Dosyaları teker , teker yokluyorum.
Bir de mırıldanıyorum ''Derin , Derin bu ne oğlum , çok işin var çok'' .
Kendi ,kendime acıyorum ,
kendi, kendime söyleniyorum,
işte kendi , kendime her şey ....
Derin bir of çekiyorum , içimi rahatlatmak amaçlı fakat , o dosyaları gördükçe içim daralıyor kalbim ağrıyor.Bu nasıl bir çelişki bende anlam veremiyorum ''iş stresi'' deyip devam ediyorum.Beş saat masamdan kalmadan , aralık vermeden çalışıyorum.Saate bakıyorum ve '' yarım saat kalmış öğlen arama deyip devam ediyorum.'' Gözümden de kaçmıyor , Şeyma bana bakıp kıs kıs gülüyor niye gülüyor ki ! işimi yapıyorum burada ! '' Bu kızda kesin bir gariplik var, eğer bir ara denk gelirsek diyeceğim bir psikologa gitmen lazım diye ''Neyse gözümü ona çevirmemle sert bir bakış atıyor bana
ben o bakışla işime tekrar dönüyorum. Şeyma beş dakika sonra bağırıyor ''öğlen arası''.Sanki biz bilmiyoruz öğlen arası olduğunu,normalde en son ben çıkarım öğlen arasına , o kadar acıkmışım ki ilk kapıdan çıkan ben oluyorum.Şeyma malı da arkamdan bağırıyor '' beni de bekle Derin!!''.Ben de içimden '' ne bekleyeceğim be!! yaptığın mallıkları unuttum sanıyor herhalde.''İlk işim bir lokantaya girip yemek ,yemek.Karşıda bir lokanta var adı ''Ben Rüya Da'' hep ilgimi çekmiştir bu lokanta bir gireyim yemek yiyeyim dedim , dedim de bir gelme fırsatım olmamıştı.''Bu güne kısmetmiş'' deyip bir köşeye oturuyorum.
================================================================================================================================================
Telefonum çalıyor.''Aman Allah'm hemen keyfim kaçıyor.'' Arayan Mal kız (Şeyma) açmıyorum telefonu , fakat hemen mesaj atıyor ''aç şu telefonu sana soracağım beni neden beklemedin!!!''
''Aman Allah'm üç ünlem koydu.''
Üç ünlem koyduysa kesin bir yerden öcünü çıkarırdı,benden.Telefon çalıyor şarkının başı çalmadan hemen açıyorum.
Şeyma :'' sen bittin oğlum beni bağırtmak neymiş göreceksin sen !!''
Derin :'' duymamışım özür dilerim.''
Şeyma :'' neredesin sen çabuk söyle !''
Çok kızmış yemin ederim.Korkuyorum o Şeytandan,o her şeyi yapabilir .
Hemen söylüyorum ''Ben Rüya Da'dayım ''
Şeyma:'' yok bende sanal alemdeyim, dalga geçmeyi bırak da neredesin sen !!!
Derin :'' dalga geçmek senin işin ben öyle boş işlerle uğraşmıyorum canım , neyse bizim şirketin yanındaki sokaktan sap , sokağın sonuna kadar yürü köşede lokanta var yeni açılmış ora gel .''
Şeyma ''tamam '' deyip kapattı telefonu 5 dakikaya burada olur artık takmıyorum onu yaparsa yapsın aldırmıyorum.Önceden her yaptığı içime batardı , üzülürdüm , neden böyle oluyordu bilmiyordum ama önceden arkadaş olarak seviyordum Şeymayı ama şuan hiç bir şekilde sevmiyorum onu benim onu takmamama rağmen o benle konuşmayı tercih ediyor''git konuşmak istemiyorum senle desem, gider mi ki ? , yok , yok ne gidecek o Çingen sıpası anlamaz dediğim şeylerden , hem onun beyin basar mı ki '' kendi kendime konuşurken Şeyma geliyor.
Şeyma :'' Yine ne söyleniyorsun oğlum .''
Ben sadece ''hiç'' diyorum.Kısa ,kısa cevap vermeyi tercih ediyorum.Bence iyide yapıyorum.O kıza fazla yüz verirsem astarını isteyeceğinden eminim. Bir süre sonra Garson geliyor.
'' Ne alırdınız , efendim .''
''Ben bir Milkshake ve hamburger alabilir miyim ? Peki , sen ne alırdın Şeyma ?. ''
Oda ' aynısından olsun lütfen '' diyor. Hayret erkek Fatma ilk kez lütfen dedi.Ona dönüp '' kibarlık sana hiç yakışmıyor dedim .'' oda gülmeyi tercih etti.Bir şey demedi hayret çok sakin hiç bu kadar sakin görmemiştim onu bana karşı bir garezi var biliyorum.Bu kadar sakin olması beni çok geriyor.'' Tabi bünye alışkın değil.''
Sessizliği bozup'' Şeyma hiç konuşmuyosun hayret, neyin var bişey mi oldu ?''
Şeyma hemen atlıyıverdi : '' Ne olacak be , hem olsada senle mi paylaşcam derdimi''
Çok düşünceli duruyordu Şeyma , soruncada hemen tersliyordu.Soranda kabahat zaten niye soruyorum ki naparsa yapsın demi ?
Kız umrumda değil ama , ne biliyim birini üzgün görünce bende üzülüyorum sanki aynı duyguları o anda bende yaşıyorum sanırsam, her seferinde empati yapıyorum bende anlam veremiyorum.Neyseki Şu anda ve burda yemin içiyorum, '' Şeyma üzgün olursa olsun , onun hakkında ne olura olsun empati bile yapmıyacağım , önemsemiyeceğim onu , çünkü o beni haketmiyor , konuşmayacağım bile de işte iş arkadaşı , sıradan önemsiz birisi , eskiden bu kız böyle değildi de aman ya çok konuşuyorum kendimle değil mi , ''kemdim ,kendi derdimden sıkıldın mı ?'' kendim '' yok estağfirullah ne sıkılması sen , benim '' iyice saçmaladım ya '' İçimden konuşmalarım meşurdur benim , ukalalıkta var bende ama kendimi çok seviyorum o kesin ... Hemen yüzümde bir gülümseme oluşuyor Şeyma da bunu görüyor.
Şeyma : '' Ne oldu niye gülüyorsun açıkta bir şey mi var da gülüyon ?''
Derin :'' Hiç aklıma bir şey geldi ''
Şeyma :'' Neymiş o söylede biz de gülelim ''
Derin :'' paylaşmak istemiyorum senin kafan basmaz .Hem bu konu kendimle , kendim arasında sen giremezsin araya '' deyip gülüyorum. Şeyma'nın yüzü bozulmuştu, iyi de oldu çingen şey.Yüzü bozuk atıyor resmen bende topluyorum.onun yüzü bozuk, surat beş karış ohh , ohh ne güzelmiş ya insanları bozmak bunu sürekli yapmalıyım bence ....
Şeyma çok geçmeden masadan kalkıyor hemde bana bir şey demeden, bende dayanamıyorum ya çok mu gittim üstüne acaba ?
Hemen bağırıyorum :'' Hey nereye Çingen '' oha lan içimdeki ses naptın sen ? Çingen dediğim için parçalamasın beni, elaleme rezil eder bu Şam Şeytanı ,ben yedim naneyi kesin.Şeyma dönüyor arkasını Aman Allah'ım onun gözlerine nolmuş öyle ,1 açıyordu gözünü şimdi 5 açmış ,sanki yerinden çıkcakmış gibi ,o kadar büyümüş ki anlatamam...
Tam ağzını açıp bana bir şey diycek , hemen söze giriyorum ,
'' valla özür dilerim ağzımdan yalnışlıkla çıktı ben kardeşime hep öyle derim de .''
Şeyma geri yerine oturuyor .''Niye geri geldi ki bu mal bi anlasam o kız ne yapmaya çalışıyor anlamıyorum .Bazen beni sinir ediyor, bazen beni mutlu etmek için elinden geleni yapıyor,bazen ise bana bakıyor gözleri 5 karış olmuş korkuyorum ondan ,bazen ise bana bakarken gözleri doluyor,anlam veremiyorum ben bu kıza çok garip bi kız valla, sanki diger kızlardan farklı anlam veremiyorum,aynı erkek gibi yeminle taş yürekli .''Saate baktım ve Şeyma'ya dönerek ,''Şeyma , öğlen arası bitmek üzere ufaktan kalkalım istersen'' oda bana ''peki sen nasıl istersen ''diyor .Kızın kafasına harbiden taş düşmüş.İyi davranıyor bana !!!!
Neyse , hesabı ödemek için elimi cebime atıyorum , cüzdanım yok !! lokanta da Şeyma'yı bırakarak arkama bakmadan kaçıyorum.Şeyma arkamdan '' harbiden öküzsün ''diyor.Bende bişey demeden arkamdan sanki pitbull koşuyomuş gibi düşünerek jet hızıyla kaçıyorum.Neyse şirkete 5 dakikada geliyorum.Odama çıkıyorum.Benim masamda bir Bayan oturuyor.Heyecanlanıyorum,heyecanlanmamak elimde değil , kız o kadar güzel biri ki Şeyma'ya bin basıyor resmen.23 yaşlarında Mavi gözlü , sarı saçlı ,incecik bir bayan.Hemen soruyorum ,
''Hoşgeldiniz Bayan, şu an oturduğunuz masa benim masam bir açıklama yaparr mısınız lütfen ?''
Güzel Bayan :'' Ben Rüya size bu odada arkadaşlık edeceğim bu şirketin yeni elemanıyım.Elemanda sayılmaz aslında Egemen Beyin yani Müdürün yiğeniyim.Artık burada çalışacağım''Acelem olmasa uzun uzn konuşma isteği var içimde ,
Rüya Hanıma dönerek :'' kusura bakmayın lütfen , biraz acelem var.Cüzdanımı unutmuşum da alıp geri dönmem lazım.''
Rüya :'' Yok canım, ne kusuru önemli değil yine konuşuruz.''
Derin:''tabi konuşuruz ne zaman isterseniz .''diyip çıktım şirketen.Ben Rüya Da'ya koşa koşa gittim.birde ne görüyüm !! Şeyma'nın parası tam çıkışmamış.Cafe'nin müdürü en uygun olarak bu günün bulaşıklarını Şeyma'ya yıkatmayı uygun görmüş.Uygulamış ta zaten .İyi de olmuş aslında,pek sevindim.Bana yaptıklarının ahı çıkıyor aheste , aheste...
======================================================================
======================================================================
Biliyorum Şeyma'ya gözüksem beni rezil edecek ,onun beni farketmemesi için elimden geleni tam yapıyordum ki, yapamadım ya o gözler varya bir şeyi kaçırır mı ? pörtlemişler yerlerinden ,bana bakıyorlar.Gözleri üstümde pam diye çıkıp üstüme yapıştı sanki öyle garip hissediyorum kendimi.Şeyma'nın yanına gidip '' ne oldu sana kızım ?'' diyorum.
Şeyma :'' sen daha iyi bilirsin ne olduğunu .''dediği an gözleri yaşardı .Lan sen o kadar igrenç şeyler yapıyorsun ben salya sümük ağlıyor muyum ?
Hemen ona dönüyorum ''parayı ödedim ben cüzdanımı şirkette unutmuşum.Sanada bu anı yaşattığım için özür dilerim. Sana demeliydim unuttum ,alıp geleceğim diye bende panikatak var biliyorsun anla işte'' yumuşaması için alttan aldım bidaha alttan almıyacağım kendime söz verdim.
Şeyma bana dönerek :''biliyorum bilmez miyim ? hadi gidelim o zaman .''
Bende:'' Ben seni buraya bırakmayı düşünüyordum da gel neyse acıdım.''
İkimizde gülerek çıktık kafeden.Ben Şeyma'ya yeni gelen kızı anlatıyorum niye anlatıyorsam ? ağzımdan bir şey kaçırırım da gider yarın bir gün Rüya'ya anlatır.Yani bana şantaj yapar büyük ihtimalle .Her açıdan ölçüp tartarak kuruyorum cümlemi.Onun surat hala 5 karış gözler 5 cm dışına çıkmış her şey yerli yerinde tüm belirtileri gösteriyor bana .Ben hızlı hızlı yürüyorum neden ,Rüya'm beni bekler.diye düşünerek gülüyorum Şeyma da dayanamayıp soruyor :
''Ben mi , Rüya mı ? bir seçim yapmak zorunda olsaydın kimi seçerdin''
Bende düşünmeden :''Rüya , rüya gibi kız , çok tatlı, çok şeker senden güzel''diyip gülüyorum.Neyseki şirkete geliyoruz çok heyecanlıyım.Odaa giriyorum hemen tabi Şeyma da geliyor arkamdan ne işi varsa kuyruk gibi peşimde dolanıyor.Odama girip masama oturuyorum.İşime devam ediyorum ara sırada Rüya'yı kesiyorum göz göze gelincede gülüyoruz ikimizde .Şeyma gibi değil harbiden. Bir ara çalışmayı bırakıyor.
Rüya , bana '' çok çalışıyorsun bütün dosyaları sen mi yapıyorsun ''
Derin :''Evet Egemen Bey öyle uygun görmüş.''
Rüya :'' Bence hiç uygun değil bu ben gidip Egemen Bey'le konuşurum.''
Rüya gidiyor bir süre gelmiyor.Ben de işime devam ediyorum . Tam diğer dosyayı elime alacam,
Rüya :'' Bırak o dosyayı , Egemen Bey sana 4 dosya vermiş.Sende ise 8 dosya var.O dosyalar kimin?''
Derin:''Hiç bir fikrim yok Şeyma Hanım bunları bana bıraktığını söylemişti.''
Rüya:'' Şeyma seni kullanıyor ! Bu 4 dosya da ona ait .''
Derin :''Tamam Rüya Hanım ben halledeceğim bu durumu.''
Rüya:'' Hayır beraber halledeceğiz:''
Derin :''yok , ben hallederim lütfen ben konuşuyum. Bir daha böyle bir durum olmaz.''
Rüya:''hayır sen konuşurken bende yanında olacağım.''
Derin:''Peki, Rüya Hanım siz nasıl uygun görürseniz öyle olsun.''
Beraber Şeyma'nın yanına gidiyoruz.Sanki Şeyma ne söylüyeceğimi biliyormuş gibi başını öne eğiyor.Bizim Şam Şeytan'nı utanıyor .Hayret!!
Derin:'' Şeyma yaptığın çok ayıp gerçekten,bıktım senden de senin bu davranışlarından da,böyle yapmaya devam edersen arkadaşlığımızı bitireceğim haberin olsun.''
Şeyma öylece donakaldı.Hiçbir şey demedi , diyemedi,diyemez de zaten...,
Şeyma'ya karşı o kadar dolmuşum ki bütün sinirimi tek seferde aldım.Bağırdım,çağırdım.İçimden ne geliyorsa hepsini yaptım.İyi de oldu rahatladım.Bir süre sonra dikkatimi çekiyor.Rüya Hanım dosyaların hepsini alıp Şeyma'nın yüzüne atıyor.Sanki ben suçluymuşum gibi Şeyma da bana dik dik bakıyor.''Benlik bir şey yok ki ama , onun suçu yaptığının cezasını çekecek biz de böyle arkadaş.''diyorum.
Şeyma da boş durmayacak eminim, bunun hıncını feci şekilde çıkaracak.Çıkarsın bakalım ,bir yandan da herkese rezil olmuştu Şeyma , haline az da olsa üzülsem de yapacağım bir şeyim yok .Elimden de bir şey gelmiyor ki zaten.O anda mesai saatimin bittiğini fark ettim.
Rüya Hanım'a :''Rüya Hanım, ooo mesai saatimiz de bitmiş.Hiç farkında da değiliz.''
Rüya Hanım:''Evet Derin Bey,öyle olmuş hiç farkında da değiliz :''diyerek gülümsüyor bana , evet gülmesi de çok tatlıymış.Yeni farkına vardım.Neyse Rüya Hanım'a dönüp :'' iyi günler Hanımefendi .'' diyerek gülüyorum.
O da bana dönerek :''Size de iyi günler Beyefendi.''diyerek oda bana gülümsüyor.
Koridordan geçerken de Şeyma'ya 'iyi günler '' diyorum , fakat Şeyma beni takmıyor.Cevap bile verme gereği duymuyor . Rüya Hanım'ın verdiği dosyalarla son derece meşgul sanırım.Fazla muhabbet etmiyorum.Hemen çıkıyorum şirketten.Elimi kaldırıp bir taksi durduruyorum.Hemen binip evime gidiyorum,o kadar yorulmuşum ki anlatamam.Hemen dolabı açıyorum,''ne yesem ,ne yesem''diye bakıyorum dolaba.Fakat hiç bir şey yiyesim gelmiyor.Dolabı hemen kapatıp ,yatağıma uzanıyorum.
======================================================================
Bugün diğer günlerden farklı olarak heyecanla kalktım.Özenerek seçtiğim kıyafetlerimi
giydim.Saçlarıma stil verdim ve bol bol parfüm...
Aynaya bakarak içimden "oooo derin yakıyosun bugün"diyordum.Evden çıkıp vapurla karşı yakaya ve ordan direk bir taksiye binip şirkete geliyorum.Ofiste bir süre kendi başıma oturuyorum.Sonra sıkılıp dışarı çıkmaya karar veriyorum.Tam dışarı çıkcam Şeyma,Başımın belası !
Tam o'nu gördüm geri dönüyorum ,odama.Şeyma bağırmaya başlamasın mı?
Herkez gülmeye başladı.Olayın ne olduğunu anlasam bende gülcem de anlayamadım.Arkamı döndüm Şeyma'ya baktım ve dönen kapıda dönüp duruyor.Kapı dönüyor,Şeyma dönüyor.Çok garip her gün o kapıdan geçen Şeyma bu sefer mahsur kalmıştı.Kimse de yardım etmiyor,gülmeye devam ediyordu.Ben de güldüm tabi.Çok komikti fakat Şeyma 'nın hali de içimi sızlattı.Kendi kendime '' Bana yaptıklarının cezasını çekiyor.''diye mırıldanıyorum.Bir süre gülüyorum.Sonra o anda Rüya'yı görüyorum o da gülüyor.Kimse'nin yardım edeceği yok!
Ben hemen gülmeyi falan bir kenera bırakıyorum.Bana yaptıklarını da bir kenara bırakıyorum.Hemen yardım etmeye kapının bir yanınada ben giriyorum .Şeyma'yı alıp şirkete bir adım atıyoruz fakat, gülmeye hala devam ediyolar.Şeyma bir ara çok sinirleniyor''aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
yeterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!'' diye bagırarak dışarı çıkıyor.Hali çok kötü aglıyordu da ,ben de bir koşu arkasından gittim.Gittim de benle bile konuşmak istemediği söyledi.Ben nedenini ögremek istediğimde bana da bagırıyor .Demek ki banada çok sinirlenmiş.Bir süre aglıyor.''rezil oldum ,ben bir daha o şirkete gelmiyecegim.''diye hem aglıyor hem de bana yaslanıyor.''tamam Şeyma o kadar da abartılcak birşey değildi.Kendini üzüyorsun .Sen öyle düşünüyorsun sadece...''
Şeyma hemen:''Hayır ,ben değil herkez benim mal olduğumu düşünüyordur.Bir kapıdan geçemedim ,adı üstü bir kapı.Ben hiç bir şeyi beceremiyyorum.Bir dosya'yı bile yapamıyorum analamıyorum o içindeki saçma sapan yazıları o yüzden ,senin masana koymustum bir,iki kere.Özür dilerim Derin sana çok haksızlık ettim.Ben işe yaramazın tekiyim kısacası...''
Şeyma öyle dolmuş ki,anlatamam.Ben de biraz da olsa rahatlasın diye alttan alıyorum güldürmeye çalışıyorum onu, morali düzelsin istiyorum bir anda.
Bende o'na :''malsın Şeymacım,orası doğru da,dosyaları verdiğin de yaptıgımda iyi oldu .Benim de bilmediğim bazı şeyler vardı senin sayende ögrenmiş oldum .iyi oldu iyi .''diyerek gülüyorum.dek ki o da mutlu oldu ki, bana gülümsüyor.
Sakinleştikten sonra Şeyma'yla birikte ofise giriyoruz.
Patron yine dosyaları masama yollatmış.Eeee yine sekiz dosya.Hani bu dosyaları dört tane yolluyordu.Şeyma dosyalarını yine buraya mı koydu desem Şeyma ile yeni gelmiştik dışardan.
Şeyma Müdürün yanına gidiyor.Elinde bir belge."istifa dilekçesi mi acaba."diye mırıldanmadan duramıyorum"Neyse beni ilgilendirmez."
diyip işe koyuluyorum.
=====================================================================
Şeyma kapıyı tıklatıyor.
Egemen Müdür:"Gel Şeyma Noldu?"
Şeyma:"Patronum bu benim istifa dilekçem.Dünkü tatsız olaylar dan dolayı canım çok sıkıldı.
Sıkıntılı günler geçiriyorum.Annem kanser onu düşünmekten kendimi işe veremiyorum dosyaları Derin'in masasına o yüzden koymuştum."
Egemen Müdür:"İstifa dilekçen iptal oldu Şeyma.Kabul etmiyorum."
Şeyma:"Neden ki Patron bu benim isteğim ayrılmak istiyorum işten."
Egemen Müdür:"Biliyor musun?Az bile yapmışsın Derin'e.Sen Derini Seviyosun değil mi ?"
Şeyma kekeliye kekeliye"Evet Müdürüm doğrudur."
Egemen Müdür:"O zaman benle işbirliği yapcaksın.Derin ile Rüya'nın yakınlaşmasından haberin vardır.Onların arasını öyle bir soğutmalıyız ki birdaha birbirlerine iki kilometre yaklaşamasınlar.hatta birbirlerini hiç görmesinler bile."
Şeyma:"Evet,haberim var onların yakınlaşması beni çok rahatsız ediyor.Siz neden rahatsız oldunuz ?"
Egemen Müdür:"O benim yiğenim annesi ve babası öldüler.Babası onu bana emanet etti.Kalbi bir kişi için atcaksa bu kişi Derin olmamalı.Şeyma Seni yeni Müdür Yardımcısı yapıyorum."
Şeyma'nın yüzü gülmüştü.Artık Müdür yardımcısıydı o.Belki şirketin en büyük derecesindeydi şuan.
Şeyma:"Teşekkür ederim Müdürüm.Sizin yüzünüzü kara çıkarıyacağım."
Egemen Müdür:"Hayırlı olsun."Diyerek elindeki dilekçesi bir çırpıda yırtıveriyor.
Şeyma ofisin en büyük odasını kendine seçiyor.Ve eski masasını boşaltması için görevliler yolluyor.
=======================================================================
Bende bu arada masamda yavaş yavaş yetiştirmeye çalıştığım belgelerden kafamı bi an olsun kaldırıyorum.Şeyma'nın masası boşaltılıyor "istifa mı etti ki ?"diye içimden konuşuyorum.
Rüya'nın da dikkatini çekmiş olmalı ki masaya baktıktan sonra bana bakıp sağa sola kafa sallıyor.
Bilmiyorum ki bende Rüya dermiş gibi bende ona kafa sallıyorum.Şeyma Hanım çıktı sonunda Müdürün odasından."Elinde 6 dosya var napacak ki dosyaları?"diye düşünüyorum.
Rüya'nın masasına ilerliyor ve dosyaları onun masasına bırakıyor."On dosyamı Ohaaa"diyorum.
Şeyma bilmiş bilmiş "on dosyayı da bugüne bitirmeni istiyorum bana lazım canım.bana çok lazımda"
Rüya şaşırmış olacak ki kekeleyerek.
"Ama burada yarına yetişecek yazıyor."diyor.
Şeyma:"Yok ya. Ben ne zaman istiyorsam o zaman getireceksin. Tanışalım mı canım tanışmadık biz senle hiç.Ben Şeyma yeni Müdür Yardımcısı."
Şeyma yine gıcıklığını konuşturdu.Ona gülenlere ne kadar dosya varsa toplamış gelmiş.Bir bana getirmemiş."Neden?" diye kendi kendime düşünürken mola zamanı geliyor. Rüya'nın masasına giderek "Gel Rüya seni güzel bir yere yemeğe götüreyim."
Rüya "Tamam gidelim."diyor.
Ve işte lokanta tüm ihtişamıyla karşımızda duruyor.Rüya lokantanın ismini görünce seviniyor.seviniyor. Yüksek sesle lokantanın ismini okuyor."Ben Rüya Da".Rüya'ya herhangi bir yerden masa seçmesini söylüyorum.oda Marmara Deniz'inin Karşısındaki manzaralı bir yer seçiyor.
Garson yaklaşıyor."Ne alırdınız?"
Rüya"pizza ve meyve suyu "diyor.
Bende ardından "Lütfen bana da aynısından"diyorum ve garson uzaklaşıyor.
Rüya ile göz göze eliyoruz.
"Rüya biliyor musun ? seni ilk gördüğünde kendimi rüyada sandım.Çok güzel bir kızsın.Bu lokantaya da senle tanıştığım gün geldim.Lokantanın adı da 'Ben Rüya Da' belki saçmalık diyeceksin ama bu kadar tesadüf sence neden?"
Rüya utanmış kafasını öne eğmiş ve "Derin seni ilk gördüğüm de yakışıklı çocukmuş diye aklımdan geçirmiştim biliyor musun? Ama ben senin Şeyma'yla sevgili olduğunu düşünmüştüm."
"Şeyma ve Ben güldürme beni Rüya"dedim.
Rüya gülmeye başladı bende kendimi tutamadan gülmeye başladım.
Yemeklerimiz geliyor.Bir an "ohaaa"diyorum.
Şeyma gözlük takmış arka masayada kurulmuş.Oturuyor.Tanımıyacağım sandı heralde.Baktığımı farkedince kafasını eğiyor.Mal ya deve kuşu gibi aklı var sanki görmüyorum onu.
"Rüya ben sendeyim.Ben Rüyadayım sanki.Sende kalbimin Derinliklerinde kalbolur musun?"
Hikayeleri bölüm bölüm yapmayı planlıyorum arkadaşlar.Yorumlarınızı bekliyorum.Hikayenin devamında ne olcağı hakkında düşüncelerinizi paylaşabilirsiniz...
Böylece bana fikir vermiş olursunuz.
Okuduğunuz için teşekkürler ...
HAKAN ÖZDEMİR
http://deriinruya.blogspot.com.tr/
Şeyma hanım:'' Hayırdır Derin Bey ! bu gün baya cesaretliyiz.''
Derin :''Yok , yok yanlış anladınız gazete okuyordum da haberlerde biri ölmüş .''
Şeyma hanım : '' Ben anladım anlayacağımı Derin Bey siz kafanızı yormayın.''
Bende '' tamam '' deyip uzatmamaya karar verdim. Şeyma Hanım , isbitci,ukala,yalaka biriydi ,bana göre. Patronu sürekli vahşi köpek gibi , üstüme salmaları öldürüyor beni.Tabi bende Şeyma Hanımdan pek hoşlanmıyorum.Kısacası sinir oluyorum.Neyse yerime geçtim oturdum.Yine Şeyma Hanım, ben gelmeden bir sürü dosya hazırlamış.Hemen sorma gereği duyuyorum '' Şeyma Hanım bunların hepsini ben mi yapacağım .''
Şeyma Hanım : '' Yok ben yapacağım , yapma istersen mecbur değilsin hemen eşyalarını alabilirsin , ben muhasebeciden çıkış işlemlerini hallederim bir iyiliğimiz dokunsun demi.''
Ben bir şey diyemiyorum başımı öne eğerek işimin başına koyuluyorum.Bazen kendi yapacağı dosyaları benim haberim olmadan masama koyuyor.Onun işini de ben yapmış oluyorum.Geçen hafta yine aynı şekilde masamda bir sürü dosya var, neyse mırın kırın etmeden yaptım hepsini Şeyma demesin mi ! '' Derin ' in sağ elindeki dosyaları ben yaptım efendim'' o anda şok oldum ve aynı duruma düşmemek için o soruyu sorma gereği duydum. Dosyaların üstünde ''yarına yetişecek ''yazıyor.Ben de elimden geleni yapmaya çalışacağım.Dosyaları teker , teker yokluyorum.
Bir de mırıldanıyorum ''Derin , Derin bu ne oğlum , çok işin var çok'' .
Kendi ,kendime acıyorum ,
kendi, kendime söyleniyorum,
işte kendi , kendime her şey ....
Derin bir of çekiyorum , içimi rahatlatmak amaçlı fakat , o dosyaları gördükçe içim daralıyor kalbim ağrıyor.Bu nasıl bir çelişki bende anlam veremiyorum ''iş stresi'' deyip devam ediyorum.Beş saat masamdan kalmadan , aralık vermeden çalışıyorum.Saate bakıyorum ve '' yarım saat kalmış öğlen arama deyip devam ediyorum.'' Gözümden de kaçmıyor , Şeyma bana bakıp kıs kıs gülüyor niye gülüyor ki ! işimi yapıyorum burada ! '' Bu kızda kesin bir gariplik var, eğer bir ara denk gelirsek diyeceğim bir psikologa gitmen lazım diye ''Neyse gözümü ona çevirmemle sert bir bakış atıyor bana
ben o bakışla işime tekrar dönüyorum. Şeyma beş dakika sonra bağırıyor ''öğlen arası''.Sanki biz bilmiyoruz öğlen arası olduğunu,normalde en son ben çıkarım öğlen arasına , o kadar acıkmışım ki ilk kapıdan çıkan ben oluyorum.Şeyma malı da arkamdan bağırıyor '' beni de bekle Derin!!''.Ben de içimden '' ne bekleyeceğim be!! yaptığın mallıkları unuttum sanıyor herhalde.''İlk işim bir lokantaya girip yemek ,yemek.Karşıda bir lokanta var adı ''Ben Rüya Da'' hep ilgimi çekmiştir bu lokanta bir gireyim yemek yiyeyim dedim , dedim de bir gelme fırsatım olmamıştı.''Bu güne kısmetmiş'' deyip bir köşeye oturuyorum.
================================================================================================================================================
Telefonum çalıyor.''Aman Allah'm hemen keyfim kaçıyor.'' Arayan Mal kız (Şeyma) açmıyorum telefonu , fakat hemen mesaj atıyor ''aç şu telefonu sana soracağım beni neden beklemedin!!!''
''Aman Allah'm üç ünlem koydu.''
Üç ünlem koyduysa kesin bir yerden öcünü çıkarırdı,benden.Telefon çalıyor şarkının başı çalmadan hemen açıyorum.
Şeyma :'' sen bittin oğlum beni bağırtmak neymiş göreceksin sen !!''
Derin :'' duymamışım özür dilerim.''
Şeyma :'' neredesin sen çabuk söyle !''
Çok kızmış yemin ederim.Korkuyorum o Şeytandan,o her şeyi yapabilir .
Hemen söylüyorum ''Ben Rüya Da'dayım ''
Şeyma:'' yok bende sanal alemdeyim, dalga geçmeyi bırak da neredesin sen !!!
Derin :'' dalga geçmek senin işin ben öyle boş işlerle uğraşmıyorum canım , neyse bizim şirketin yanındaki sokaktan sap , sokağın sonuna kadar yürü köşede lokanta var yeni açılmış ora gel .''
Şeyma ''tamam '' deyip kapattı telefonu 5 dakikaya burada olur artık takmıyorum onu yaparsa yapsın aldırmıyorum.Önceden her yaptığı içime batardı , üzülürdüm , neden böyle oluyordu bilmiyordum ama önceden arkadaş olarak seviyordum Şeymayı ama şuan hiç bir şekilde sevmiyorum onu benim onu takmamama rağmen o benle konuşmayı tercih ediyor''git konuşmak istemiyorum senle desem, gider mi ki ? , yok , yok ne gidecek o Çingen sıpası anlamaz dediğim şeylerden , hem onun beyin basar mı ki '' kendi kendime konuşurken Şeyma geliyor.
Şeyma :'' Yine ne söyleniyorsun oğlum .''
Ben sadece ''hiç'' diyorum.Kısa ,kısa cevap vermeyi tercih ediyorum.Bence iyide yapıyorum.O kıza fazla yüz verirsem astarını isteyeceğinden eminim. Bir süre sonra Garson geliyor.
'' Ne alırdınız , efendim .''
''Ben bir Milkshake ve hamburger alabilir miyim ? Peki , sen ne alırdın Şeyma ?. ''
Oda ' aynısından olsun lütfen '' diyor. Hayret erkek Fatma ilk kez lütfen dedi.Ona dönüp '' kibarlık sana hiç yakışmıyor dedim .'' oda gülmeyi tercih etti.Bir şey demedi hayret çok sakin hiç bu kadar sakin görmemiştim onu bana karşı bir garezi var biliyorum.Bu kadar sakin olması beni çok geriyor.'' Tabi bünye alışkın değil.''
Sessizliği bozup'' Şeyma hiç konuşmuyosun hayret, neyin var bişey mi oldu ?''
Şeyma hemen atlıyıverdi : '' Ne olacak be , hem olsada senle mi paylaşcam derdimi''
Çok düşünceli duruyordu Şeyma , soruncada hemen tersliyordu.Soranda kabahat zaten niye soruyorum ki naparsa yapsın demi ?
Kız umrumda değil ama , ne biliyim birini üzgün görünce bende üzülüyorum sanki aynı duyguları o anda bende yaşıyorum sanırsam, her seferinde empati yapıyorum bende anlam veremiyorum.Neyseki Şu anda ve burda yemin içiyorum, '' Şeyma üzgün olursa olsun , onun hakkında ne olura olsun empati bile yapmıyacağım , önemsemiyeceğim onu , çünkü o beni haketmiyor , konuşmayacağım bile de işte iş arkadaşı , sıradan önemsiz birisi , eskiden bu kız böyle değildi de aman ya çok konuşuyorum kendimle değil mi , ''kemdim ,kendi derdimden sıkıldın mı ?'' kendim '' yok estağfirullah ne sıkılması sen , benim '' iyice saçmaladım ya '' İçimden konuşmalarım meşurdur benim , ukalalıkta var bende ama kendimi çok seviyorum o kesin ... Hemen yüzümde bir gülümseme oluşuyor Şeyma da bunu görüyor.
Şeyma : '' Ne oldu niye gülüyorsun açıkta bir şey mi var da gülüyon ?''
Derin :'' Hiç aklıma bir şey geldi ''
Şeyma :'' Neymiş o söylede biz de gülelim ''
Derin :'' paylaşmak istemiyorum senin kafan basmaz .Hem bu konu kendimle , kendim arasında sen giremezsin araya '' deyip gülüyorum. Şeyma'nın yüzü bozulmuştu, iyi de oldu çingen şey.Yüzü bozuk atıyor resmen bende topluyorum.onun yüzü bozuk, surat beş karış ohh , ohh ne güzelmiş ya insanları bozmak bunu sürekli yapmalıyım bence ....
Şeyma çok geçmeden masadan kalkıyor hemde bana bir şey demeden, bende dayanamıyorum ya çok mu gittim üstüne acaba ?
Hemen bağırıyorum :'' Hey nereye Çingen '' oha lan içimdeki ses naptın sen ? Çingen dediğim için parçalamasın beni, elaleme rezil eder bu Şam Şeytanı ,ben yedim naneyi kesin.Şeyma dönüyor arkasını Aman Allah'ım onun gözlerine nolmuş öyle ,1 açıyordu gözünü şimdi 5 açmış ,sanki yerinden çıkcakmış gibi ,o kadar büyümüş ki anlatamam...
Tam ağzını açıp bana bir şey diycek , hemen söze giriyorum ,
'' valla özür dilerim ağzımdan yalnışlıkla çıktı ben kardeşime hep öyle derim de .''
Şeyma geri yerine oturuyor .''Niye geri geldi ki bu mal bi anlasam o kız ne yapmaya çalışıyor anlamıyorum .Bazen beni sinir ediyor, bazen beni mutlu etmek için elinden geleni yapıyor,bazen ise bana bakıyor gözleri 5 karış olmuş korkuyorum ondan ,bazen ise bana bakarken gözleri doluyor,anlam veremiyorum ben bu kıza çok garip bi kız valla, sanki diger kızlardan farklı anlam veremiyorum,aynı erkek gibi yeminle taş yürekli .''Saate baktım ve Şeyma'ya dönerek ,''Şeyma , öğlen arası bitmek üzere ufaktan kalkalım istersen'' oda bana ''peki sen nasıl istersen ''diyor .Kızın kafasına harbiden taş düşmüş.İyi davranıyor bana !!!!
Neyse , hesabı ödemek için elimi cebime atıyorum , cüzdanım yok !! lokanta da Şeyma'yı bırakarak arkama bakmadan kaçıyorum.Şeyma arkamdan '' harbiden öküzsün ''diyor.Bende bişey demeden arkamdan sanki pitbull koşuyomuş gibi düşünerek jet hızıyla kaçıyorum.Neyse şirkete 5 dakikada geliyorum.Odama çıkıyorum.Benim masamda bir Bayan oturuyor.Heyecanlanıyorum,heyecanlanmamak elimde değil , kız o kadar güzel biri ki Şeyma'ya bin basıyor resmen.23 yaşlarında Mavi gözlü , sarı saçlı ,incecik bir bayan.Hemen soruyorum ,
''Hoşgeldiniz Bayan, şu an oturduğunuz masa benim masam bir açıklama yaparr mısınız lütfen ?''
Güzel Bayan :'' Ben Rüya size bu odada arkadaşlık edeceğim bu şirketin yeni elemanıyım.Elemanda sayılmaz aslında Egemen Beyin yani Müdürün yiğeniyim.Artık burada çalışacağım''Acelem olmasa uzun uzn konuşma isteği var içimde ,
Rüya Hanıma dönerek :'' kusura bakmayın lütfen , biraz acelem var.Cüzdanımı unutmuşum da alıp geri dönmem lazım.''
Rüya :'' Yok canım, ne kusuru önemli değil yine konuşuruz.''
Derin:''tabi konuşuruz ne zaman isterseniz .''diyip çıktım şirketen.Ben Rüya Da'ya koşa koşa gittim.birde ne görüyüm !! Şeyma'nın parası tam çıkışmamış.Cafe'nin müdürü en uygun olarak bu günün bulaşıklarını Şeyma'ya yıkatmayı uygun görmüş.Uygulamış ta zaten .İyi de olmuş aslında,pek sevindim.Bana yaptıklarının ahı çıkıyor aheste , aheste...
======================================================================
======================================================================
Biliyorum Şeyma'ya gözüksem beni rezil edecek ,onun beni farketmemesi için elimden geleni tam yapıyordum ki, yapamadım ya o gözler varya bir şeyi kaçırır mı ? pörtlemişler yerlerinden ,bana bakıyorlar.Gözleri üstümde pam diye çıkıp üstüme yapıştı sanki öyle garip hissediyorum kendimi.Şeyma'nın yanına gidip '' ne oldu sana kızım ?'' diyorum.
Şeyma :'' sen daha iyi bilirsin ne olduğunu .''dediği an gözleri yaşardı .Lan sen o kadar igrenç şeyler yapıyorsun ben salya sümük ağlıyor muyum ?
Hemen ona dönüyorum ''parayı ödedim ben cüzdanımı şirkette unutmuşum.Sanada bu anı yaşattığım için özür dilerim. Sana demeliydim unuttum ,alıp geleceğim diye bende panikatak var biliyorsun anla işte'' yumuşaması için alttan aldım bidaha alttan almıyacağım kendime söz verdim.
Şeyma bana dönerek :''biliyorum bilmez miyim ? hadi gidelim o zaman .''
Bende:'' Ben seni buraya bırakmayı düşünüyordum da gel neyse acıdım.''
İkimizde gülerek çıktık kafeden.Ben Şeyma'ya yeni gelen kızı anlatıyorum niye anlatıyorsam ? ağzımdan bir şey kaçırırım da gider yarın bir gün Rüya'ya anlatır.Yani bana şantaj yapar büyük ihtimalle .Her açıdan ölçüp tartarak kuruyorum cümlemi.Onun surat hala 5 karış gözler 5 cm dışına çıkmış her şey yerli yerinde tüm belirtileri gösteriyor bana .Ben hızlı hızlı yürüyorum neden ,Rüya'm beni bekler.diye düşünerek gülüyorum Şeyma da dayanamayıp soruyor :
''Ben mi , Rüya mı ? bir seçim yapmak zorunda olsaydın kimi seçerdin''
Bende düşünmeden :''Rüya , rüya gibi kız , çok tatlı, çok şeker senden güzel''diyip gülüyorum.Neyseki şirkete geliyoruz çok heyecanlıyım.Odaa giriyorum hemen tabi Şeyma da geliyor arkamdan ne işi varsa kuyruk gibi peşimde dolanıyor.Odama girip masama oturuyorum.İşime devam ediyorum ara sırada Rüya'yı kesiyorum göz göze gelincede gülüyoruz ikimizde .Şeyma gibi değil harbiden. Bir ara çalışmayı bırakıyor.
Rüya , bana '' çok çalışıyorsun bütün dosyaları sen mi yapıyorsun ''
Derin :''Evet Egemen Bey öyle uygun görmüş.''
Rüya :'' Bence hiç uygun değil bu ben gidip Egemen Bey'le konuşurum.''
Rüya gidiyor bir süre gelmiyor.Ben de işime devam ediyorum . Tam diğer dosyayı elime alacam,
Rüya :'' Bırak o dosyayı , Egemen Bey sana 4 dosya vermiş.Sende ise 8 dosya var.O dosyalar kimin?''
Derin:''Hiç bir fikrim yok Şeyma Hanım bunları bana bıraktığını söylemişti.''
Rüya:'' Şeyma seni kullanıyor ! Bu 4 dosya da ona ait .''
Derin :''Tamam Rüya Hanım ben halledeceğim bu durumu.''
Rüya:'' Hayır beraber halledeceğiz:''
Derin :''yok , ben hallederim lütfen ben konuşuyum. Bir daha böyle bir durum olmaz.''
Rüya:''hayır sen konuşurken bende yanında olacağım.''
Derin:''Peki, Rüya Hanım siz nasıl uygun görürseniz öyle olsun.''
Beraber Şeyma'nın yanına gidiyoruz.Sanki Şeyma ne söylüyeceğimi biliyormuş gibi başını öne eğiyor.Bizim Şam Şeytan'nı utanıyor .Hayret!!
Derin:'' Şeyma yaptığın çok ayıp gerçekten,bıktım senden de senin bu davranışlarından da,böyle yapmaya devam edersen arkadaşlığımızı bitireceğim haberin olsun.''
Şeyma öylece donakaldı.Hiçbir şey demedi , diyemedi,diyemez de zaten...,
Şeyma'ya karşı o kadar dolmuşum ki bütün sinirimi tek seferde aldım.Bağırdım,çağırdım.İçimden ne geliyorsa hepsini yaptım.İyi de oldu rahatladım.Bir süre sonra dikkatimi çekiyor.Rüya Hanım dosyaların hepsini alıp Şeyma'nın yüzüne atıyor.Sanki ben suçluymuşum gibi Şeyma da bana dik dik bakıyor.''Benlik bir şey yok ki ama , onun suçu yaptığının cezasını çekecek biz de böyle arkadaş.''diyorum.
Şeyma da boş durmayacak eminim, bunun hıncını feci şekilde çıkaracak.Çıkarsın bakalım ,bir yandan da herkese rezil olmuştu Şeyma , haline az da olsa üzülsem de yapacağım bir şeyim yok .Elimden de bir şey gelmiyor ki zaten.O anda mesai saatimin bittiğini fark ettim.
Rüya Hanım'a :''Rüya Hanım, ooo mesai saatimiz de bitmiş.Hiç farkında da değiliz.''
Rüya Hanım:''Evet Derin Bey,öyle olmuş hiç farkında da değiliz :''diyerek gülümsüyor bana , evet gülmesi de çok tatlıymış.Yeni farkına vardım.Neyse Rüya Hanım'a dönüp :'' iyi günler Hanımefendi .'' diyerek gülüyorum.
O da bana dönerek :''Size de iyi günler Beyefendi.''diyerek oda bana gülümsüyor.
Koridordan geçerken de Şeyma'ya 'iyi günler '' diyorum , fakat Şeyma beni takmıyor.Cevap bile verme gereği duymuyor . Rüya Hanım'ın verdiği dosyalarla son derece meşgul sanırım.Fazla muhabbet etmiyorum.Hemen çıkıyorum şirketten.Elimi kaldırıp bir taksi durduruyorum.Hemen binip evime gidiyorum,o kadar yorulmuşum ki anlatamam.Hemen dolabı açıyorum,''ne yesem ,ne yesem''diye bakıyorum dolaba.Fakat hiç bir şey yiyesim gelmiyor.Dolabı hemen kapatıp ,yatağıma uzanıyorum.
======================================================================
Bugün diğer günlerden farklı olarak heyecanla kalktım.Özenerek seçtiğim kıyafetlerimi
giydim.Saçlarıma stil verdim ve bol bol parfüm...
Aynaya bakarak içimden "oooo derin yakıyosun bugün"diyordum.Evden çıkıp vapurla karşı yakaya ve ordan direk bir taksiye binip şirkete geliyorum.Ofiste bir süre kendi başıma oturuyorum.Sonra sıkılıp dışarı çıkmaya karar veriyorum.Tam dışarı çıkcam Şeyma,Başımın belası !
Tam o'nu gördüm geri dönüyorum ,odama.Şeyma bağırmaya başlamasın mı?
Herkez gülmeye başladı.Olayın ne olduğunu anlasam bende gülcem de anlayamadım.Arkamı döndüm Şeyma'ya baktım ve dönen kapıda dönüp duruyor.Kapı dönüyor,Şeyma dönüyor.Çok garip her gün o kapıdan geçen Şeyma bu sefer mahsur kalmıştı.Kimse de yardım etmiyor,gülmeye devam ediyordu.Ben de güldüm tabi.Çok komikti fakat Şeyma 'nın hali de içimi sızlattı.Kendi kendime '' Bana yaptıklarının cezasını çekiyor.''diye mırıldanıyorum.Bir süre gülüyorum.Sonra o anda Rüya'yı görüyorum o da gülüyor.Kimse'nin yardım edeceği yok!
Ben hemen gülmeyi falan bir kenera bırakıyorum.Bana yaptıklarını da bir kenara bırakıyorum.Hemen yardım etmeye kapının bir yanınada ben giriyorum .Şeyma'yı alıp şirkete bir adım atıyoruz fakat, gülmeye hala devam ediyolar.Şeyma bir ara çok sinirleniyor''aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
yeterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!'' diye bagırarak dışarı çıkıyor.Hali çok kötü aglıyordu da ,ben de bir koşu arkasından gittim.Gittim de benle bile konuşmak istemediği söyledi.Ben nedenini ögremek istediğimde bana da bagırıyor .Demek ki banada çok sinirlenmiş.Bir süre aglıyor.''rezil oldum ,ben bir daha o şirkete gelmiyecegim.''diye hem aglıyor hem de bana yaslanıyor.''tamam Şeyma o kadar da abartılcak birşey değildi.Kendini üzüyorsun .Sen öyle düşünüyorsun sadece...''
Şeyma hemen:''Hayır ,ben değil herkez benim mal olduğumu düşünüyordur.Bir kapıdan geçemedim ,adı üstü bir kapı.Ben hiç bir şeyi beceremiyyorum.Bir dosya'yı bile yapamıyorum analamıyorum o içindeki saçma sapan yazıları o yüzden ,senin masana koymustum bir,iki kere.Özür dilerim Derin sana çok haksızlık ettim.Ben işe yaramazın tekiyim kısacası...''
Şeyma öyle dolmuş ki,anlatamam.Ben de biraz da olsa rahatlasın diye alttan alıyorum güldürmeye çalışıyorum onu, morali düzelsin istiyorum bir anda.
Bende o'na :''malsın Şeymacım,orası doğru da,dosyaları verdiğin de yaptıgımda iyi oldu .Benim de bilmediğim bazı şeyler vardı senin sayende ögrenmiş oldum .iyi oldu iyi .''diyerek gülüyorum.dek ki o da mutlu oldu ki, bana gülümsüyor.
Sakinleştikten sonra Şeyma'yla birikte ofise giriyoruz.
Patron yine dosyaları masama yollatmış.Eeee yine sekiz dosya.Hani bu dosyaları dört tane yolluyordu.Şeyma dosyalarını yine buraya mı koydu desem Şeyma ile yeni gelmiştik dışardan.
Şeyma Müdürün yanına gidiyor.Elinde bir belge."istifa dilekçesi mi acaba."diye mırıldanmadan duramıyorum"Neyse beni ilgilendirmez."
diyip işe koyuluyorum.
=====================================================================
Şeyma kapıyı tıklatıyor.
Egemen Müdür:"Gel Şeyma Noldu?"
Şeyma:"Patronum bu benim istifa dilekçem.Dünkü tatsız olaylar dan dolayı canım çok sıkıldı.
Sıkıntılı günler geçiriyorum.Annem kanser onu düşünmekten kendimi işe veremiyorum dosyaları Derin'in masasına o yüzden koymuştum."
Egemen Müdür:"İstifa dilekçen iptal oldu Şeyma.Kabul etmiyorum."
Şeyma:"Neden ki Patron bu benim isteğim ayrılmak istiyorum işten."
Egemen Müdür:"Biliyor musun?Az bile yapmışsın Derin'e.Sen Derini Seviyosun değil mi ?"
Şeyma kekeliye kekeliye"Evet Müdürüm doğrudur."
Egemen Müdür:"O zaman benle işbirliği yapcaksın.Derin ile Rüya'nın yakınlaşmasından haberin vardır.Onların arasını öyle bir soğutmalıyız ki birdaha birbirlerine iki kilometre yaklaşamasınlar.hatta birbirlerini hiç görmesinler bile."
Şeyma:"Evet,haberim var onların yakınlaşması beni çok rahatsız ediyor.Siz neden rahatsız oldunuz ?"
Egemen Müdür:"O benim yiğenim annesi ve babası öldüler.Babası onu bana emanet etti.Kalbi bir kişi için atcaksa bu kişi Derin olmamalı.Şeyma Seni yeni Müdür Yardımcısı yapıyorum."
Şeyma'nın yüzü gülmüştü.Artık Müdür yardımcısıydı o.Belki şirketin en büyük derecesindeydi şuan.
Şeyma:"Teşekkür ederim Müdürüm.Sizin yüzünüzü kara çıkarıyacağım."
Egemen Müdür:"Hayırlı olsun."Diyerek elindeki dilekçesi bir çırpıda yırtıveriyor.
Şeyma ofisin en büyük odasını kendine seçiyor.Ve eski masasını boşaltması için görevliler yolluyor.
=======================================================================
Bende bu arada masamda yavaş yavaş yetiştirmeye çalıştığım belgelerden kafamı bi an olsun kaldırıyorum.Şeyma'nın masası boşaltılıyor "istifa mı etti ki ?"diye içimden konuşuyorum.
Rüya'nın da dikkatini çekmiş olmalı ki masaya baktıktan sonra bana bakıp sağa sola kafa sallıyor.
Bilmiyorum ki bende Rüya dermiş gibi bende ona kafa sallıyorum.Şeyma Hanım çıktı sonunda Müdürün odasından."Elinde 6 dosya var napacak ki dosyaları?"diye düşünüyorum.
Rüya'nın masasına ilerliyor ve dosyaları onun masasına bırakıyor."On dosyamı Ohaaa"diyorum.
Şeyma bilmiş bilmiş "on dosyayı da bugüne bitirmeni istiyorum bana lazım canım.bana çok lazımda"
Rüya şaşırmış olacak ki kekeleyerek.
"Ama burada yarına yetişecek yazıyor."diyor.
Şeyma:"Yok ya. Ben ne zaman istiyorsam o zaman getireceksin. Tanışalım mı canım tanışmadık biz senle hiç.Ben Şeyma yeni Müdür Yardımcısı."
Şeyma yine gıcıklığını konuşturdu.Ona gülenlere ne kadar dosya varsa toplamış gelmiş.Bir bana getirmemiş."Neden?" diye kendi kendime düşünürken mola zamanı geliyor. Rüya'nın masasına giderek "Gel Rüya seni güzel bir yere yemeğe götüreyim."
Rüya "Tamam gidelim."diyor.
Ve işte lokanta tüm ihtişamıyla karşımızda duruyor.Rüya lokantanın ismini görünce seviniyor.seviniyor. Yüksek sesle lokantanın ismini okuyor."Ben Rüya Da".Rüya'ya herhangi bir yerden masa seçmesini söylüyorum.oda Marmara Deniz'inin Karşısındaki manzaralı bir yer seçiyor.
Garson yaklaşıyor."Ne alırdınız?"
Rüya"pizza ve meyve suyu "diyor.
Bende ardından "Lütfen bana da aynısından"diyorum ve garson uzaklaşıyor.
Rüya ile göz göze eliyoruz.
"Rüya biliyor musun ? seni ilk gördüğünde kendimi rüyada sandım.Çok güzel bir kızsın.Bu lokantaya da senle tanıştığım gün geldim.Lokantanın adı da 'Ben Rüya Da' belki saçmalık diyeceksin ama bu kadar tesadüf sence neden?"
Rüya utanmış kafasını öne eğmiş ve "Derin seni ilk gördüğüm de yakışıklı çocukmuş diye aklımdan geçirmiştim biliyor musun? Ama ben senin Şeyma'yla sevgili olduğunu düşünmüştüm."
"Şeyma ve Ben güldürme beni Rüya"dedim.
Rüya gülmeye başladı bende kendimi tutamadan gülmeye başladım.
Yemeklerimiz geliyor.Bir an "ohaaa"diyorum.
Şeyma gözlük takmış arka masayada kurulmuş.Oturuyor.Tanımıyacağım sandı heralde.Baktığımı farkedince kafasını eğiyor.Mal ya deve kuşu gibi aklı var sanki görmüyorum onu.
"Rüya ben sendeyim.Ben Rüyadayım sanki.Sende kalbimin Derinliklerinde kalbolur musun?"
Hikayeleri bölüm bölüm yapmayı planlıyorum arkadaşlar.Yorumlarınızı bekliyorum.Hikayenin devamında ne olcağı hakkında düşüncelerinizi paylaşabilirsiniz...
Böylece bana fikir vermiş olursunuz.
Okuduğunuz için teşekkürler ...
HAKAN ÖZDEMİR
http://deriinruya.blogspot.com.tr/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder